Úvod Zajímá vás ROZCESTNÍK

ROZCESTNÍK

Rozhodnutí, vůle, sebekontrola… a především vize! To jsou ty nejpodstatnější aspekty, pokud se chystáte pustit do úpravy Vašeho životního stylu. Rozhodnutím, změnit své tělo, startujete nelehkou etapu Vašeho života. Jak tuto cestu uchopíte, je na Vás. Rozhodnutí samotné ale nestačí. Vůle vydržet a schopnost sebekontroly budou dvě nerozlučné veličiny, které na Vás budou útočit každý den… alespoň ze začátku. Než se ve vás Vaše vize usídlí natolik pevně a jasně, že se stane hnacím motorem pro to, aby Vaši vůli a sebekontrolu podržela v každé slabé chvilce.

"Vůle vydržet a schopnost sebekontroly budou dvě nerozlučné veličiny, které na Vás budou útočit každý den…"


Je ovšem potřeba informovat se dostatečně o všech možnostech, vhodných způsobech, a především o tom, jak vlastně tělo funguje a reaguje. Nechcete ho přeci zničit na cestě za štíhlou figurou, nebo zranit při nepřiměřených zátěžích ve snaze narýsovat svaly co nejrychleji…

Tělo potřebuje čas!


První, co je potřeba si uvědomit, je fakt, že to chce čas. Nic se nestane za týden, nebo dva… pokud začínáte úplně od nuly, Vaše tělo bude potřebovat prostor pro uvědomění si Vašeho rozhodnutí a především pro naběhnutí do návyku na nový, striktnější režim. Dejte mu prostor a nenechte se zviklat, pokud během prvních týdnů nepůjdou věci úplně tak, jak jste si naplánovali.
Vydržte, nezdávejte se a myslete na to, že když to dokážete, bude Vám odměnou nejen štíhlejší, pevnější a krásnější tělo, ale především vyrovnaná psychika, zdravější organismus, plný energie a štěstí, vycházející z Vašeho nitra!

Vyvážená a pestrá strava je základ!

Tato část tvoří až 70 % úspěchu ve Vašem snažení.

Bez vyvážené a pestré stravy, s omezením příjmu jednoduchého cukru, nenasycených mastných kyselin a cholesterolu… to nepůjde. Bohužel, jsou věci, které nelze obejít. A to platí dvojnásob, týkají-li se Vašeho zdraví. Zdravý obal vychází z principu zdravého jádra. To je potřeba podpořit vyváženým příjmem potravin bohatých na vhodné rychlé cukry, komplexní sacharidy, kvalitní bílkoviny a zdravé tuky.


Jinými slovy to znamená vyměnit:

  • čokoládový dort a laskominky za talíř čerstvého ovoce, lžičku sušených plodů, kostičku kvalitní čokolády, nebo jiných zdrojů rychlé energie, které Vaše tělo podpoří ve fyzických aktivitách, aniž by zatížily schopnost její využitelnosti.

Není to lehké. Po dlouhých letech, kdy své tělo denně zatěžujete rafinovaným cukrem, vyvázat se z tohoto sevření. Ale věřte mi, lze to. A už tento jediný krok Vašemu tělu uleví natolik, že se začnou dít pozitivní změny! Pocítíte více energie, neboť ji Vaše tělo nebude zahazovat ve zbytečných zápasech s vyrovnáváním hladiny glykogenu v krvi.

Čokoláda je povolena, v omezeném množství a vysoce kvalitní - nejlépe s obsahem min. 75 % kakaa! Taková je naopak tělu ku prospěchu.
  • světlé pečivo a pekařské polotovary za jiné varianty dlouhých sacharidů -  vhodné celozrnné pečivo (skutečně celozrnné, nikoli obarvené potravinářským barvivem), nebo ještě lépe úplně vymanit pečivo z jídelníčku a nahradit ho jinými zdroji pozvolně se uvolňující energie.

Jedna z nejtěžších věcí vůbec, ačkoli se to nezdá, chcete-li redukovat váhu, nebo nechat ukázat své svalstvo v plné kráse, je vymýcení světlého pečiva a obecně výrobků, obsahujících v nejvyšším podílu světlou pšeničnou mouku. Vzhledem ke způsobu produkce, kdy v bílé mouce kromě velkého podílu lepku a nízké výživové hodnotě zůstává zároveň vysoký glykemický index, je světlá pšeničná mouka v jídelníčku obecně nevhodná, a u hubnoucích jedinců dokonce naprosto vyloučená. Na mouku v obecné rovině, druhy, které jsou vítané v jídelníčku, a způsoby použití se podíváme blíže ve speciální kapitole. Tyto informace se Vám totiž budou velmi hodit.

Je mouka a mouka. Existuje pečivo a pečivo... jaké je vlastně to zdravé a kterému je lepší se vyhýbat?
  • vepřovou pečeni, prorostlé steaky, šílenosti plné škrobů, nazývané uzeniny… za libová masa, ryby, nebo alternativní náhražky masa, bohaté na bílkoviny, mléčné výrobky s určitým podílem tuků a samozřejmě vhodnými doplňky, bohatými na čisté a využitelné zdroje bílkovin.
Kvalitní zdroje využitelných bílkovin by měly tvořit většinový podíl Vašeho jídelníčku. Nehledě na to, že chuťově trpět opravdu nemusíte!
  • margaríny, nekvalitní rostlinné a živočišné tuky, tučné podivnosti, které jsou výrobci schopni nazvat sýrem, škvarky a slaninky… za zdroje zdravých tuků – avokádo, ořechy, semena, kvalitní oleje… zkrátka takové tuky, které z principu napomáhají Vašemu tělu využít jeho nejlepší potenciál.
  • sůl, přesněji přemíru soli. V jídelníčku běžného člověka tvoří sůl množství denního příjmu až 12 g, přitom tělo pro správné fungování potřebuje podstatně menší množství, a to 5 g! To je alarmující fakt! A za co vyměnit sůl? Za chutě, spoustu chutí! Vaše receptory budou schopny rozlišit najednou stovky rozličných chutí na plno a navíc, vlastně především své tělo zbavíte viníka zadržování vody v těle a už tím můžete zaznamenat první krůčky ve váhovém úbytku. Sodík Vám jistě chybět nebude, změnou stravovacích návyků jej totiž do těla dokážete dostat z přirozených zdrojů, o to kvalitněji a využitelněji. A kdyby přesto, správný doplňěk výživy se o věc postará ideálním způsobem!

Naopak budete muset zařadit do jídelníčku několik zásadních složek:

  • vlákninu. Většina lidí trpí neuvěřitelným podstavem příjmu vlákniny, a to jak rozpustné, tak nerozpustné. Přitom je to právě vláknina, která je pro správné fungování středobodu lidského těla – zažívacího traktu – naprosto nezbytná.
  • vitamíny a minerály, bez kterých Vaše tělo nemůže fungovat. Díky nim pak získáte nejen na fyzické síle, ale hlavně a především na psychické pohodě a vyrovnanosti, neboť i (nebo možná hlavně) kvůli tomu se do celého boje pouštíte.
  • antioxidanty, které Vám napomohou eliminovat volné radikály a tím zajistí Vaší kondici schopnost progrese a Vašemu tělu zdraví a pružnost.
  • spoustu a spoustu vody, čisté, pramenité vody, ideálně vlažné. Žádné stanovené množství neexistuje, nenechte si namluvit, že musíte vypít kvanta litrů… záleží na Vaší konstrukci, na schopnosti Vašeho těla s dodanou vodou pracovat. Určitě není účelem Vás naplnit k prasknutí… naopak, je potřeba Vás pročistit.
Voda, základní nutnost pro Vaše tělo. Pročišťuje, zajišťuje správnou funkčnost organismu, osvěžuje a zahání hlad... čistá voda je základ! Přidáním čerstvého ovoce pak zístkáte i vitamínové benefity!

… a mnoho dalších složek, díky nimž budete silnější, zdravější a krásnější!

Pohyb Vás začne bavit!


Právě v tuto chvíli nejste možná schopni si představit, že byste několik hodin týdně trávili aktivním pohybem. S největší pravděpodobností proto, že je Váš organismus natolik zatížen bojem s vlastní nespokojeností, že prostě nejste ochotni zvednout kostru a jít se protáhnout. Změnou jídelníčku se ale změní i tento Váš postoj. Věřte mi. Nabudete totiž tolik energie, že pro Vás v podstatě bude nutností vybít ji takovým způsobem, že Vás to prostě nutně musí bavit. Ať už si vyberete jakoukoli pohybovou aktivitu, stane se pro Vás zábavou až nutností.

Za nějaký čas přijde den, kdy si nedokážete představit lépe strávený čas, než několika kilometrovým výběhem za ranního rozbřesku, hodinkou v posilovně, ať už v kardio zóně, nebo posilovacím tempu, nebo víkendovým výletem na kole. Endorfiny, vyplavující se při pohybu, se stanou Vaší novou závislostí!


Protože ačkoliv pohyb tvoří „jen“ 30 % úspěchu, je na Vaší cestě za splněním vize nepominutelný.

S pohybem ale přichází zároveň větší odpovědnost ke svému tělu.


Musíte vědět, jak tělo vyživit, aby mělo dostatek energie nejen na běžný provoz (bazální metabolismus), ale na vyšší nároky a zátěže. Jak mu pomoci, třeba právě i vhodnou suplementací, být Vám dobrým parťákem při Vaší snaze.

V neposlední řadě samozřejmě musíte vědět, jak tělo správně regenerovat, protože právě regenerace je jednou z nejdůležitějších částí celého Vašeho snažení.

A zde se dostáváme opět k časové otázce… za jak dlouho mohu očekávat výsledky?

Nečekejte zázraky na počkání, vydali jste se po složité cestě, ale správné a účinné. Pokud budete správně informováni, budete dodržovat své vytyčené zásady a zároveň dokážete s dodanými informacemi pracovat svým vlastním selským rozumem, výsledky se dostaví!


Možná ty minibikini, co jste si před lety koupili s nadějí, že "JEDNOU", a co Vám leží na dně skříně, neobléknete letos v létě. Ale pokud se rozhodnete a začnete hned, můžete se v nich příští léto procházet po pláži se spokojeností ve svém vlastním těle, s dokonalým pocitem ve svém nitru, úsměvem na tváři a vědomím, že jste dosáhli přesně toho, co bylo Vaší vlastní vizí.

A to za to úsilí a čas přeci stojí!

Novinky na e-mail

Vaše osobní údaje nejsou nikde zveřejňovány a splňují požadavky GDPR.

Kontaktujte nás

sportovnivyziva.cz
OC Grand
Náměstí Republiky 1400
Pardubice

Tel.: +420 723 855 900
info@sportovnivyziva.cz

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně on-line, v případě technického výpadku pak nejpozději do
48 hodin.

© 2018, sportovnivyziva.cz – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů (GDPR) | Výměna odkazů | Mapa stránek

eBRÁNA | B2C Brána |

Přeskočit na začátek stránky